søndag den 27. november 2016

Min dagligdag

Hej! Jeg tænkte at nogen kunne være interesseret i at vide, hvordan dagligdagen forholder sig nu hvor jeg er flyttet hjemmefra. For den forholder sig nemlig helt anderledes en da jeg boede hjemme. For at sætte tingene i perspektiv vil jeg først fortælle om min dagligdag da jeg boede hjemme. Da jeg boede hjemme lavede jeg nærmest ingenting. Ikke fordi jeg var doven, men fordi jeg manglede overskud i høj grad, og mange huslige opgaver skræmte mig på grund af de mange bakterier, hvilket er noget jeg super bange for. Det endste som regel med, at jeg sad ved min computer hele dagen, og jeg kom kun ud når der var aftensmad - og så var det tilbage til computeren igen.

Min uge da jeg boede hjemme var cirka sådan her:
Mandag: Skole, fysioterapi, computer.
Tirsdag: Skole, computer.
Onsdag: Skole, lektier, computer, politisk møde hvis jeg kunne overskue det.
Torsdag: Skole, (overraskelse..) computer!
Fredag: Samme som torsdag og tirsdag.

Med andre ord! Der skete slet ingenting. Det var rart når man ikke kan overskue noget, men man lærer jo ikke selvstændighed på den måde. Nu er jeg blevet kastet ud i det da jeg er flyttet hjemmefra - og min dag ser helt anderledes ud nu. Jeg kan mærke at jeg stadig sidder meget ved computeren, hvilket også er helt fair da det er det jeg godt kan lide at lave i min fritid. Men det er helt klart en del mindre end før, nu hvor jeg har flere pligter. Nu forløber min uge sig sådan her.

Mandag: Skole, fysioterapi, gøre rent ved hamster, lave aftenssmad, måske computer.
Tirsdag: Skole, bostøtte kommer og hjælper med rengøring, lave mad, computer.
Onsdag: Skole, samtale med mentor, lave mad, politisk møde.
Torsdag: Skole, computer, min mor kommer måske og spiser eller jeg spiser hos hende.
Fredag: Skole, computer, tager i Randers Storcenter og får en cola eller lignende.

Jeg laver langt flere ting end før. Og jeg kan mærke at jeg bliver træt! Men på en måde giver det mig også mere overskud. For eksempel gik jeg sjældent til de politiske møder før i tiden, men det gør jeg næsten hver uge nu. Og jeg har skåret ned på mit computer-forbrug. Og hvorfor står der ikke lektier på min ugeplan mere? Fordi jeg efter en ny aftale tager gymnasiet over 4 år. Jeg har derfor "hul-timer", altså fritimer hvor jeg laver alle mine lektier på skolen frem for derhjemme, så jeg ikke behøver at stresse over afleveringsopgaver i fritiden. Denne aftale kom på plads efter at jeg desværre måtte erkende, at det ellers ville blive for stressende for mig. På den måde får jeg opfyldt min drøm om 5 fag på A-niveau uden det bliver ekstremt hårdt for mig.

Det er super hårdt at være flyttet hjemmefra. Jeg bor jo også helt selv, i egen lejlighed. Jeg bor ikke i bofællesskab eller noget (hvilket jeg er glad for). Så jeg har virkelig mange ansvarsområder. Men jeg får stor hjælp af både mine forældre og af min bostøtte og mentor, så jeg klarer mig i gennem det, og det giver mig virkelig meget motivation. 

Der er sket så mange ting for mig på det sidste, så at have det hele i et indlæg ville tage for lang tid. Det må blive en anden dag!

1 kommentar: